The audiovisual image in contemporary age
Abstract
This era is called the "civilisation of the image". And it is because it is permanently present in our lives that we hardly notice how surrounded and even in a certain way how helpless we are before a catapult of images of all kinds. It is known that the image significantly influences our way of thinking and our perception of the world. It is worth knowing something about it.Downloads
Métricas alternativas
References
ECO, Umberto La estructura ausente. Introducción a la Semiótica. Editorial Lumen, Barcelona, 1975.
FISKE, John Introducción al Estudio de la Comunicación. Editorial Norma, Bogotá, 1984.
INSTITUTO PARA AMERICA LATINA (IPAL) Publicidad, la otra cultura. IPAL, Lima, 1987.
LAZOTTIF., Lucía Comunicación visual y Escuela. Editorial Gustavo Gilí, S.A., Barcelona, 1983.
NICOLAU, Dimitri, y otros Las técnicas de la Imagen. Ediciones Mitre, Barcelona, 1982.
PRIETO, Daniel Análisis de mensajes. CIESPAL, Quito, 1988.
SALVAT Teoría de la Imagen. Salval Editores, S.A., Barcelona, 1973.
TAURINO, E., y otros Comunicación de Masas: Perspectivas y Métodos. Editorial Gustavo Gili, S.A., Barcelona, 1978.
VERON, E., y otros Lenguaje y Comunicación Social. Nueva Visión, Buenos Aires, 1969.
VILCHEZ, Lorenzo Teoría de la imagen periodística. Ediciones Paidós, Barcelona, 1987.
Copyright (c) 1998 Letras (Lima)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Este obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento 4.0 Internacional