The audiovisual image in contemporary age

  • Magdalena García Toledo Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Lima, Perú
Keywords: Visual arts

Abstract

This era is called the "civilisation of the image". And it is because it is permanently present in our lives that we hardly notice how surrounded and even in a certain way how helpless we are before a catapult of images of all kinds. It is known that the image significantly influences our way of thinking and our perception of the world. It is worth knowing something about it.

Downloads

Download data is not yet available.

Métricas alternativas

References

ECO, Umberto La estructura ausente. Introducción a la Semiótica. Editorial Lumen, Barcelona, 1975.

FISKE, John Introducción al Estudio de la Comunicación. Editorial Norma, Bogotá, 1984.

INSTITUTO PARA AMERICA LATINA (IPAL) Publicidad, la otra cultura. IPAL, Lima, 1987.

LAZOTTIF., Lucía Comunicación visual y Escuela. Editorial Gustavo Gilí, S.A., Barcelona, 1983.

NICOLAU, Dimitri, y otros Las técnicas de la Imagen. Ediciones Mitre, Barcelona, 1982.

PRIETO, Daniel Análisis de mensajes. CIESPAL, Quito, 1988.

SALVAT Teoría de la Imagen. Salval Editores, S.A., Barcelona, 1973.

TAURINO, E., y otros Comunicación de Masas: Perspectivas y Métodos. Editorial Gustavo Gili, S.A., Barcelona, 1978.

VERON, E., y otros Lenguaje y Comunicación Social. Nueva Visión, Buenos Aires, 1969.

VILCHEZ, Lorenzo Teoría de la imagen periodística. Ediciones Paidós, Barcelona, 1987.

Published
1998-12-31
How to Cite
García Toledo, M. (1998). The audiovisual image in contemporary age. Letras (Lima), 69(95-96), 91-112. https://doi.org/10.30920/letras.69.95-96.7
Section
Social Communication