Violence, women and television
Abstract
The present study is an investigation into violence against women, specifically in the television airwaves of Lima. It is well known phenomenon of violence by society resulting in a series of negative consequences of political, social, educational, economic and legal against women and establishing a global problem beyond social classes and the type of society. This study also examines the paper that it falls to the media-in this case television, reinforcing social behaviors and creators of ideologies and lifestyles that are consistent with the needs of societies like ours in the process integral human development.Downloads
Métricas alternativas
References
FERNÁNDEz VILLANUEVA, Concepción y otros (2007). “Legitimación de la violencia en la televisión y en la vida social”. En Violencia en los medios de comunicación, Madrid, 21.
INSTITUTO NACIONAL DE ESTADíSTICA E INFORMÁTICA (INEI) (2006). Violencia conyugal física en el Perú. Distribución regional, caracterización de víctimas y agresores, factores asociados y consecuencias de un problema de salud pública. Lima: Centro de investigación y desarrollo.
LÓPEz DIEz, Pilar (2002). “La violencia contra las mujeres en los medios de comunicación”. En Mujer, violencia y medios de comunicación. Dossier de prensa. Madrid: Instituto oficial de radio y televisión/Radio televisión española.
RODIGOU, MAITÉ y otros (2007). La violencia hacia las mujeres en los medios de comunica-ción. Transformando las noticias. Córdoba: Centro de intercambio y servicios para el Cono Sur Argentina.
VALLEJO RUBINSTEIN, Claudia (2002). Representación de la violencia contra las mujeres en la prensa española (El país/ El mundo) desde una perspectiva crítica de género. Un análisis crítico del discurso androcéntrico de los medios. Tesis de doctorado de comunicación social. Barcelona, Universidad Pompeu Fabra.
Copyright (c) 2011 Letras (Lima)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Este obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento 4.0 Internacional