Against the text. The creative motivations in the testimonies of Arguedas, Alegria, Churata and Izquierdo Rios
Abstract
From some of our most representative poets’, dramatists’ and novelists’ testimonial accounts on what motivated them to write (University Federico Villarreal, 1996), four of our narrative classics were selected and edited by G. Morote Gamboa. The edition of these spontaneous gatherings offer an opportunity to analyze the authors’ ways to tell similar experiences in different scenarios and before different audiences, and help critics to profit from first-hand valuable sources.Downloads
Métricas alternativas
References
ALEGRÍA, Ciro (1938): “Novela de mis novelas”. Sphinx Nº 3. Lima: pp. 105-110.
ALEGRÍA, Ciro (1944): “El César Vallejo que yo conocí”. Cuadernos americanos Nº 6. México: pp. 175-191.
ALEGRÍA, Ciro (1963): “Mi personaje Rosendo Maqui”. Hierro y futuro. Lima: mayo.
ARGUEDAS, José María (1968): “No soy un aculturado”. Palabras en el acto de entrega del Premio Inca Garcilaso de la Vega. Lima.
CHURATA, Gamaliel (1965). “El pez de oro o la dialéctica del realismo psíquico, alfabeto del incognoscible”. En VARIOS AUTORES (1971). Lima: pp. 11-36.
MESA REDONDA SOBRE TODAS LAS SANGRES. 23 de junio de 1965 (1985): Lima: Instituto de Estudios Peruanos
MONTOYA, Rodrigo (1980): “Yawar fiesta: una lectura antropológica”. Revista de Crítica Literaria Latinoamericana, Nº 12. Lima: pp. 55-68.
MOROTE GAMBOA, Godofredo (1989): Motivaciones del escritor. Arguedas, Alegría, Izquierdo Ríos, Churata. Lima: Universidad Nacional Federico Villarreal.
PRIMER ENCUENTRO DE NARRADORES PERUANOS (1986): Lima: Latinoamericana Editores.
SALAZAR MEJÍA, Nécker (2009): Ficcionalidad y referencialidad en el mundo es ancho y ajeno. Tesis de Magíster en Literaturas Hispánicas. Lima: Pontificia Universidad Católica del Perú.
VARIOS AUTORES (1971): Gamaliel Churata. Antología y valoración. Lima: Ediciones Instituto Puneño de Cultura.
Copyright (c) 2008 Letras (Lima)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Este obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento 4.0 Internacional