Selfie as a Communication Media of the 21st Century
Abstract
The Selfie phenomenon is a social activity related to technology, it analyzes this phenomenon according to postulates and conceptual categories of David Morley like domestication and mediation of technological devices. It describes the rise of the Selfie phenomenon as consequence of modernity and technological progress in modern and traditional societies. It details the different reason for sharing a Selfie and what it intends to communicate.Downloads
Métricas alternativas
References
Instituto Nacional de Estadística e Informática-INEI (2014). Hogares con al menos un miembro que tiene teléfono celular, por años, según ámbitos geográficos. Lima, Perú: INEI.
Morley, D. (2007). Medios, modernidad y tecnología: hacia una teoría interdisciplinaria de la cultura. Barcelona, España: Gedisa.
Murolo, N. L. (2015). Del mito del Narciso a la selfie. Una arqueología de los cuerpos codificados. Palabra Clave, 18 (3) , 676 - 700 . https://doi.org/10.5294/pacla.2015.18.3.3
Rabadán Crespo, A. V. R. (2016). Selfie y la impronta visual: el autorretrato 3.0 representación, presentación, corporealización. Revista Icono14. Revista científica de Comunicación y Tecnologías emergentes, 14(2), 25-47.
https://doi.org/10.7195/ri14.v14i2.952
Este obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento 4.0 Internacional