Journalism and truth
Abstract
In Peru in 2002, a quick glance at the headlines of a certain Peruvian press or the hearing of them at the beginning of a radio or television news broadcast leaves us with the feeling of institutional chaos, problems without a solution in sight, ethical failures of all kinds, widespread and unbeatable corruption. No one can be trusted. We are all marked by malignity. The climate is one of confrontation and invitation to suicide. Evil is the absolute champion. Good news is not news, say the most reputable media managers. The spectacle has sadomasochistic visions.Downloads
Métricas alternativas
References
Pilar Coll. "Ética y Derechos Humanos" en Verdad y Reconciliación. Lima: CEP. 2002, p. 74.
Rafael Goto Silva. "La verdad como exigencia para la justicia". En Verdad y Reconciliación, p. 84.
Sonia Luz Carrillo. Comunicación. Discurso y Ciudadanía. Informe de Investigación. Instituto de Investigaciones Humanísticas de la Facultad de Letras y Ciencias Humanas UNMSM. 2001, p. 4168.
Francisco Moreno Rejón. "Verdad y veracidad en la vida cotidiana: el camino de la reconciliación" En Verdad y Reconciliación, p. 134.
María Teresa Merrán y Javier Restrepo. Ética para Periodistas Bogotá: Tercer Mundo, editores, 1991, pp. 66-67.
William Rivers y Cleve Mathews. La ética en los medios de comunicación. México: Gernika, 1992, p. 70.70
J. VILLAFANE, E. Bustamante y E. Prado. Fabricar noticias. Las rutinas productivas en radio y televisión. Barcelona: Editorial Mitre, 1987, p. 25.
Luis Alberto Luna Tobar. "Ética y comunicación" en Chasqui N. 71. Quito: CIESPAL, 2000.
Sección Opinión. Edición Digital www.chasqui.ciespal.oiig.eeMI71
Citado por Mar Fontcuderta. En Estructura de la noticia periodística. 2". ed. Barcelona'ATE. 1981, pp. 10-11.
José Luis Martínez Albertos, Curso general de redacción periodística. Madrid: Paraninfo, 1993. pp. 44-45.
Fallaci, Oriana. Entrevista con la historia, 1974.
Restrepo, José Darío. Objetividad Periodistas, en el Filo de la Navaja. En Andarios, 1997.
Sala de Prensa, edición N° 44, junio 2002, año IV. vol. 2 www.saladeprcnsa.org
Hans Dieter Kubler y Gerd Wurzberg. "El estudio de los medios de comunicación". En Psicología de los medios de comunicación. Barcelona: Editorial Herder, 1986. p. 174.
Copyright (c) 2002 Letras (Lima)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Este obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento 4.0 Internacional